Lige meget hvor man kigger under overfladen på den officielle forklaring på 9/11, begynder den hurtigt at vakle. Her følger et kort overblik over de meste indlysende problemer:
 1. Det mystiske kollaps af bygning 7 i World Trade Center (WTC7)
Indtil de begyndte at florere på Nettet havde stort set ingen set optagelserne fra kollapset af den 47 etager høje WTC7. Men kollapset blev optaget fra flere forskellige vinkler af de amerikanske medier. Kollapset er klart en nøje styret demolering vha. sprængstof, og ekstremt professionelt lavet. Der er ingen anden mulig forklaring på bygningens perfekt symmetriske kollapse, uden at den vælter til nogen af siderne, og i frit falds hastighed.

Hvorfor blev bygningen demoleret og hvem placerede sprængstoffer i den? Hvorfor forsøger de officielle rapporter fra FEMA og NIST at forklare kollapset alene ud fra kontorbrande og de skade på sydsiden som bygningen fik da Nordtårnet kollapsede? Disse påvirkninger ville have svækket den bærende konstruktion på en assymetrisk måde, så bygningen ville være væltet til siden, i stedet for at styrte sammen i sit eget "fodaftryk".

Se kollapsen som en mpeg video (hvis du har en langsom forbindelse; højreklik på linket og vælg 'gem destination som' for at hente filen). Sammenlign denne kollaps med disse to demoleringer - Hackney og Oslo - udført af Controlled Demolition Group Ltd.

Hollandske sprængstofekspert Danny Jowenko (www.jowenko.com) blev interviewet i en hollandsk udsendelse om 9/11. Da han blev vist WTC bygning 7's kollaps på video, meldte han klart ud at det var "controlled demolition" - og meget professionelt (Google Video klip). Han har også fornyligt bekræftet denne holding telefonisk overfor "Pilots for 9/11 truth" (mp3). Læs mere...
"WTC7 sank sammen fuldstændigt lodret som et korthus. Hvis brandene eller beskadigelsen i det ene hjørne havde været afgørende, var bygningen vel faldet den vej. Det behøver man ikke være skovarbejder for at fatte."

 2. De to WTC tårnes eksplosive og fuldstændige tilintetgørelse
Det var imponerende at se hvordan de to tårne dårligt bevægede sig da de to jetfly fløj ind i dem. De stod klippefast, nøjagtig som de var designet til at gøre ved sådan et uheld. Der var en kortvarig ildkugle mens det meste af brændstoffet brandt i luften udenfor. Disse ildkugler blev efterfulgt af forholdsvis svage, iltfattige kontorbrande forskellige steder på de ramte etager.

Men til alles store forundring, begyndte disse kæmpe stålkonstruktioner, bygget med 236 udvendige og 47 indvendige stålsøjler at eksplodere, bogstaveligt talt oppefra og ned, i løbet af kun 11-12 sekunder.

Flere forskellige teorier er blevet fremlagt, som forsøger at forklare hvordan brand og kollisionsskader alene forårsagede disse dramatiske sammenstyrtninger. Men disse teorier modsiger hinanden, og kan langt fra redegøre for alt bevismaterialet. Disse teorier forklarer ikke engang hvad man ser i videooptagelserne. Den teori som bedst forklarer hvad man ser og det øvrige bevismateriale er at sprængstof og 'thermite' blev brugt til at tilintetgøre bygningerne.
Læs mere... (kun på engelsk indtil videre)

Det var nogle af verdenshistoriens største bomber, der eksploderede inde i de to tårne på World Trade Center i New York i går. »Jeg vil gætte på, at der har skullet op imod et tons højeksplosivt sprængstof til,« sagde den danske sprængningsekspert Bent Lund
 3. Det mystiske hul på indersiden af Pentagon
Dette er bevis nr. P200032 fra Moussaoui-retssagen. Det viser hullet på indersiden af Pentagon. Det er vanskeligt at forklare hvordan et passagerfly kunne slå ca. 95 meter ind i Pentagon og lave sådan et kompakt, rundt hul på vejen ud, og der var søjler i 'skudlinien' som var stort set uskadt.
Læs mere... (på engelsk).

Adskillige øjnevidner fra pentagon meddelte at flyet ramte græsplanen først og gled ind i bygningen, men billederne (1 2) viser overhovedet ingen mærker på græsplanen.

"Det er fysisk umuligt for væggen at have bristet i sådan et uniformt cirkelformet hul, helt umuligt. Da jeg så dette hul for første gang, fik jeg kuldegysninger ned ad ryggen, fordi jeg vidste det var umuligt for en armeret betonvæg at briste på denne måde...

Hvordan laver man sådan et uniformt rundt hul i en armeret betonvæg? Med 'shaped charge' sprængstof."

 4. Det officielle nedstyrtningssted for United Airlines' flynummer 93 er bare et rygende hul i jorden
Dette er bevis nr. P200057 fra Moussaoui-retssagen i USA. Den amerikanske regering påstår at det er præcis dette sted at flynr. 93 styrtede ned i Pennsylvania, efter at nogle passagerer tog kampen op med 'flykaprerne'.

Hvorfor er der ingen væsentlige flydele at få øje på?

Klik på billedet for at forstørre det, og kig godt efter. Hvordan kan en Boeing 757 simpelthen forsvinde, ovenpå bar jord? Brug bilerne til at bedømme størrelsesforholdet. Hullet er ikke større end 4-5 biler!

Kig også på dette nærbillede taget fra Popular Mechanic's Debunking 9/11 Myths, og disse direkte TV-optagelser på YouTube.
"[Det så ud] som om nogen havde taget en skraldevogn, udgravet en 3-meter grøft, og hældt en masse affald i den... Jeg holdt op med at være ligsynsmand efter ca. 20 minutter, fordi der var ingen lig."

 5. Normale procedurer blev ikke overholdt og flyene blev ikke 'intercepted'
Flykaprerne havde utroligt meget 'held' med sig. Den amerikanske sikkerheds- og forsvarapparat skulle simpelthen svigte på så mange niveauer for at operationen kunne lykkedes.

Denne tegning gør grin med CIAs og lufthavn sikkerheden's uduelighed. Men endnu mere forbavsende er det at NORAD (North American Aerospace Defense Command) magtede ikke at få kampfly i luften og 'intercept' et eneste fly, efter de blev klar over at de var kaprede.

 6. Flere påståede flykaprer er stadig i live
Flere påståede flykaprere er stadig i live og blev interviewet af anerkendte aviser kort efter 9/11. Disse fire udpegede personer blev interviewet i den britiske Daily Telegraph, d. 22. september 2001. Men oversigten over de 19 flykaprer blev aldrig rettet, og deres navne og billeder blev brugt så sent som i Moussaoui-retssagen. Ingen af flykaprernes navne står på de fire officelle passagerlister. Ingen af de fem flykaprere som det påstås var med på American Airlines flynr. 77 blev retsmedicinsk identificeret ved Pentagon. Hvilke beviser har vi får at nogen af de påståede flykaprere overhovedet var med på flyene?
"I fjor fik vi den endelige [9-11 Kommission] rapport, en omfattende rapport med mange flotte ord, men da vi gik i gang med at læse den, opdagede vi hurtigt de mange fejl og mangler. Hvordan kunne der gå mere end en time efter at den første transponder var blevet slukket, før der blev sendt jagerfly i luften til at imødegå truslen - alle for sent til at nå frem? Hvad blev der af de beretninger der dukkede op kort efter d. 11. september som sagde at syv eller flere påståede flykaprere var kommet frem og havde klaget over at deres identiteter var blevet stjålet, og at de var i live, i Saudi Arabien, Marokko og Tunesien? Hvorfor valgte Kommissionen overhovedet ikke at beskæftige sig med dette emne? Hvad med Osama Bin Ladens rolle i 'Mujahedin'-hæren, som blev støttet af CIA i firsene, for at kæmpe mod Sovjetunionen? Kommissionen rørte ikke ved det ... Det går ikke at vi lukker øjnene for ubehagelige sandheder."